Menu

Icho50

Michal Chrappa

  • Guide of Austria

Hello, my name is Michal and I shall be your guide during the time of the International Chemistry Olympiad. I am 19 years old, so probably not much older than you are. I am a student and the next year I’m planning to start studying Medicinal Chemistry in Prague. I speak English, German and Slovak of course. I live in Bratislava and I absolutely love the city. I hope that you´ll enjoy it at least as much as I do.  My biggest hobbies are history, football, literature and chemistry as well. During my time at high school I used to do various kinds of Olympiads.  I have even tried the Chemistry Olympiad in this and the previous year, but I ended up near the middle of the list in the State round. Although I wasn´t very successful, I consider it to be a great experience for me. This is, in my opinion, what really matters. Of course medals and standings are important, but, for instance, the ability to work under pressure and your knowledge of chemistry will be equally important for your future life. I wish you good luck at the Olympiad, interesting time in both of our countries and many new friendships. See you soon at the Olympiad!

Hallo, Ich heiße Michal und während des IChOs sollte ich ihr Guide sein. Ich bin 19 Jahre alt, also wahrscheinlich bin ich so alt wie ihr. Ich bin ein Student und in einem Jahr werde ich Medizinische Chemie in Prag studieren. Ich spreche Englisch, Deutsch und natürlich Slowakisch. Ich wohne in Bratislava und liebe die Stadt sehr. Ich hoffe, dass ihr sie wenigstens so wie ich genießen werdet. Meine größten Hobbies sind Geschichte, Fußball, Literatur und natürlich auch Chemie. Während ich am Gymnasium studiert habe, habe ich auch an verschiedenen Facholympiaden teilgenommen. Ich habe sogar Chemie-Olympiade dieses und voriges Jahr gemacht, aber ich platzierte nur nahe Mitte  der Ergebnissliste in der Staatsrunde. Obwohl ich nicht wirklich erfolgreich war, finde ich das als eine der  großen Erfahrungen für mich. Das ist, was, meiner Meinung nach, wirklich wichtig ist. Natürlich sind Medaillen, und Ergebnisse wichtig, aber ebenfalls wichtig für eure Zukunft werden auch die Fähigkeit, im Stress zu arbeiten, und Kenntnisse in Chemie sein. Ich wünsche euch viel Glück an der Olympiade, interessante Zeit in unseren beiden Ländern und viele neuen Freundschaften. Bis bald!